sobota, 23 maja 2020

Czy warto odwiedzić w maju Ogród Botaniczny w Milde?





Korzystając z pięknej pogody i wolnego dnia, 21 maja wybrałam się ze współlokatorem Norwegiem do ogrodu botanicznego. W Norwegii naprawdę warto zainteresować się tematem ogrodów botanicznych z dwóch powodów. Po prostu są to piękne miejsca a do tego jest to jedna z atrakcji, którą można zwiedzać za darmo. Od kiedy pierwszy raz zobaczyłam to miejsce w listopadzie postanowiłam, że w maju na pewno je odwiedzę. Mój współlokator Tor to skarb z wielu powodów. Miedzy innymi dlatego, że jest chodzącą encyklopedią i opowiadał mi wiele historii i ciekawostek. Przy okazji stwierdziłam, że całkiem nieźle mi idzie już gadanie po norwesku.
W tym wpisie głównie zdjęcia.
Nazwa tego kwiatka po norwesku oznacza dzwoneczek krowy, z tego co zrozumiałam.

Maj to zdecydowanie czas tulipanów.

Po norwesku tulipan to też tulipan.


Labirynt

Przy ogrodzie jest przepiękne wybrzeże

z wybrzeża roztaczają się widoki na ośnieżone szczyty

część ogrodu z alpejskimi roślinkami

w ogrodzie jest jakiś zbiornik wodny, ale wyglądał na zbyt zamulony, żeby do niego wskoczyć

część japońska z kwitnącymi wiśniami

dowiedziałam się, że mlecz to po norwesku løvetann, jak moja ulubiona knajpa w Bergen

w życiu nie widziałam tak dorodnych i różnorodnych rododendronów jak w Bergen

Przepiękne stare drzewo

niesamowity klimat

fajną korę ma to drzewo

odkryłam nowe fragmenty mapy, ale ukazują mi się nowe nieodkryte... strasznie mnie ciekawią te szczyty. jeszcze tam nie byłam

domki do przechowywania łódek są często czerwone z okienkami z białą obwódką, ten domek wygląda dość nietypowo

fajna chata z widokiem na fiord. Tor mówił, ze chciałby mieszkać w takim domu z takim widokiem, choć pewnie by czuł się samotny w tak dużym domu. Powiedziałam, że pewnie gdyby miał taką chatę to raczej nietrudno by znalazł kogoś, kto by chciał z nim tam zamieszkać :)

Jak ktoś lubi rododendrony to zdecydowanie warto tam pojechać.

  


klimatyczna zatoczka

Fajne są te drzewa z czerwonymi liśćmi

wiosna...

mam wrażenie że w zeszłym roku o tej porze było dużo cieplej...

na wybrzeżu można podziwiać glony, rozgwiazdy i meduzy


1 komentarz:

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia